~!✿BLOG LAM A'AINI✿!~: Cerita Lawak: Cara jawab telefon dengan betul

Cerita Lawak: Cara jawab telefon dengan betul

Assalamualaikum. .



Sebenarnya cara menjawab telefon yang kita amalkan adalah salah [ntah]. Dan kebanyakannya sama. Pernah terpikir tak untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi disini kita akan cuba untuk menukarkan jawapan ketika jawab telefon
(tak le korang boring sangat kalu jadi operator).


1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2. Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini, mana le saya tau siapa kat sana..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maaf cik, nombor tak boleh disambung, hanya boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah. Bapak ade la, pasal rumah ni bapak yang beli.

6. Soalan: haloo timah, buat apa tu?
Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7. Soalan: boleh saya bercakap dengan Mimi?
Jawapan: maap. nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannya.
tima kacih.

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan Amad. saya nak bercakap dengannya.
Jawapan: sila panggil sendiri. saya sibuk. maap

9. Soalan: halloo. . .
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

12. Soalan: assalammualaikum.
Jawapan: waalaikummussalam. (tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib jawab)


p/s: hahaha. . jangan lupa cuba tau.


THANS ya ! komen la satu


Like Fan Page Lam A'Aini juga

Comments
5 Comments

5 COMMENT:

Ary ariasputera said...

manis sungguh.. sape la yang jadik operator yang guna jawapan jawapan kat atas yek... hehehe...

eye in said...

kalo cam tu..ta ingin da tepon org uh..keke

Eiqa Lyka said...

kelakar giler..nak try lah.. ^_^v

Eiqa Lyka said...

kelakar giler..nak try lah.. ^_^v

Queen Of Heart said...

hahhaa :)
nanti queen try..
pastu tak pasal2 dapat ceramah free..heheh