~!✿BLOG LAM A'AINI✿!~: Sekali lagi

Sekali lagi

Duduk keliling meja. Berborak tak ingat dunia. Ada kawan buat lawak gila-gila. Aku ketawa. Aku pula buat lawak selamba. Kita ketawa bersama. Orang kata aku sempurna. Tak ada masalah sebab asyik gembira. 

Rindu. Sangat Rindu.. 
Sudah lama rasanya tidak menatap wajah wanita yang paling  aku disayang itu. Semoga dia sentiasa selamat dan diberkati tanpa aku..

Lapan belas tahun yang lalu, dia dan lelaki yang berjaya menakluk hatinya gembira bila mana doktor mengesahkan dia membawa kandungan bayi perempuan. 
Masa berlalu. Dia membesarkan aku dengan gigih tanpa berkira. Budi dan jasanya, pernah aku balas dengan perangai celaka. Namun dia tetap tabah menjaga. Walaupun dia pernah menangis mengenangkan anaknya derhaka, tapi anak itulah yang didoakan selepas selesai solatnya.

"Ya Allah selamatkan dia, permudahkan lah hidupnya"

Aku memang banyak dosa dengan dia. Buktinya sudah dua minggu aku tak telefon dia. Khabar pun tidak di tanya. Bukan aku menderhaka. Seingat aku ada pertelingkahan minda. Mungkin itu penyebabnya. "Ampunkan aku".

Masalah ini aku rahsiakan. Aku manusia biasa. Ada rasa dalam jiwa. Aku gembira, untuk menutup luka. Aku ketawa, untuk hilangkan air mata. Aku sorok rasa. Aku jarang luah semua. Spesies manusia perahsia.


Antara berjuta, dia yang teristimewa.




Tiada lagu dapat menggambarkan sayang ini pada mama.
Tiada kata dapat ditulis demi kasih ini pada mama.
Sebab aku hanya ada satu mama, iaitu mama.

Sayang Mama :'(



THANS ya ! komen la satu


Like Fan Page Lam A'Aini juga

Comments
0 Comments

0 COMMENT: