~!✿BLOG LAM A'AINI✿!~: Minda meluah rasa

Minda meluah rasa

baringkan dada di atas lantai sambil pejam mata. Beg dijadikan bantal untuk dagu. Lantas laptop dibuka dan bercahaya. Sejenak aku terdiam "kenapa laptop aku dibuka?"  terus aku terbaring dan tangan di jadikan bantal di belakang kepala. Bukan nak tidur cuma bosan dan tak tahu nak buat apa. Nak keluar tak boleh sebab aku di kawasan asrama. 

Roommate aku baring tanpa sepatah kata. Aku lihat ditangannya handfone menyala. Berfacebook agaknya. Terus aku beralih pada posisi pertama. Terdengar hati bersuara. Mungkin hati pun bosan agaknya.




Sejak dia meluahkan rasa. Aku mengaku aku suka melihatnya. Hati aku pernah berdengup kencang bagai ribut taufan yang bergongcang. Pernah sekali aku terdiam dihadapannya. Aku juga tak sangka dia meluakan rasa itu kepada aku. Sedangkan aku seorang yang banyak cakap, ketawa aku macam pontianak mengilai, cara aku duduk tak seayu gadis dari kampung dan cara jalan aku seperti lelaki badan berketak-ketak. Aku bandingkan dia dengan aku. Bagai langit dan rumput dibumi. Tapi aku lebelkan diri aku rumput yang berduri dan tidak ada sesiapa yang berani memaluinya.

Sejak peristiwa itu, aku pernah tanya pendapat kepada roommate ku. Ingatkan boleh dapat jawapan sepatah dua. Malah aku dijadikan bahan ketawa. Roommate aku memang suka berjenaka. Dan itulah jawapannya. KLIA College. Banyak penghuni Sarawak. Aku satu-satunya gadis Pulau. Dari Langkawi ku berhijrah untuk mencari ilmu. Bukan mencari jodoh. 

Balik kepada Si Dia. Mukin ini hanya permainan minda semata. Aku takut keadaan berubah. Dari kawan menjadi suka. Hati juga sering berfikir mungkin ini hanya gurau senda. Apa pun aku hanya menunggu masa. Harap kami kawan cukup sekadar kawan. Tapi bukan kawan yang selalu mendengar setiap luahan. Bukan kawan yang boleh diajak berbual bila bosan. Kalau jumpa dan besua muka harap aku dapat jadi aku yang sebelum ini. Atau aku perlu buat-buat tak nampak dan teruskan perjalanan. 




THANS ya ! komen la satu


Like Fan Page Lam A'Aini juga

Comments
0 Comments

0 COMMENT: